Monday, November 15, 2010

esok balik kg, tapi....

esok, Insyaallah nk balik kedah...kan rabu ni raya haji...seingat aku sejak kawin ni, x pernah lg sambut raya haji kt kedah...nk merasa gak raya haji kt tempat org kan...

tapinye kt umah tu ada 2 bakul baju x sempat nk lipat lg...haish, dh la keje aku cuma melipat baju je...bak kata abah zayyan la...dh la basuh baju abah, sidai baju abah, angkat baju abah...nasib baik lipat baju mama...hehehe tu yg baju berlonggok2 jd nye...kengkadang kene paksa lipat baju pun ade...hishhh malas betul!

kalau boleh sebelum balik kg nk setel lipat baju kemas umah sume...kalau x hati x tenteram je...chewahhh!!!lagi2 anak semakin membesar kan...rumah... sendiri mau igt la...tp nasib baik la umah kami ni comelll je...x la penat nk mengemas kan...tgk la mlm ni mcm mana...nk buat weekend aritu aku x larat sbbnye perut aku still meragam cery bery smpailah arini...badan pun smpai lemah2 kalau kene cery bery ni kan...

ni la budak sorang yg suka buat sepah pun...


yg ni gambar sekadar suke2 letak ye...

***selamat hari raya haji kepada semua...bestnye cuti lama...tp agak risau coz aritu g scan doc x bg travel jejauh...coz uri kt bawah...tp aku tawakal je la...mintak2 xde pape...

3 comments:

MommyAqil said...

hikhikhik..blk kedah ke taun ni sue??bestnyeee..aida raya kt sini je sbb last year dh ry kt sana..

umah bersepah n kain tak berlipat??samela kiteee...heeee..ade berbakul2 lagi menunggu sentuhan aida..dahla resmi hidup family in law..pas angkat kain,kene gosok dulu br lipat n baru simpan dlm lemari..bnyk kan keje??tu yg menambahkan malas n letih!!


btw:selamat hari raya aidiladha buat sue n family..take care ok!!

anie said...

hai..salam berkenalan..thanks coz follow saya
zayyan sama dgn anak saya rayyan...kuat memunggah dari berkemas..

Nandre The Legend said...

biasa la suliea,
aku pon macam tu jugak, tapi kena tetapkan jadual bila basoh baju, bila nak lipat, apa yang penting, ada masa sikit, terus lipat, jangan longgok dalam bakui, mesti maleh nak lipat punya...

bila dah kerin ja, terus angkat dan lipat ke, gantung ke dalam lemari tu... InsyaAllah buleh punya la...

Hai anie...