Friday, May 6, 2011

kenduri marhaban

update jap, sbb kepala tgh pening ni...hehehe....cer cerita lama dan gambar kenduri marhaban atau org ckp kenduri cukur jambul, tp kt kg aku panggil kenduri marhaban...masa buat kenduri ni aku masih 43 hari dlm pantang...buat kecik2 je...buat syarat la org kata kan...masih menggunakan khidmat kaum2 bapa untuk kenduri marhaban ni...biasanya kt kg aku buat kenduri ni malam...

tgn masing2 ketar ms potong rambut auni...dh la budak tu xde rambut sgt...hehehe....nasib dia x melalak...elok je tido

kaum ibu2 plak potong rambut auni...selesai....

2 comments:

MommyAqil said...

Sulie...Aunie dah cukur jambul ye,bagusla..at least hajat dah di laksana..Hari tu pun buat utk Aqil panggey marhaban..tapi geng Ibu2..merdu sungguh..kalah geng bapa...Lebih insaf..hihihi...

Noh Hujan said...

Ya, kenduri cukoq jambui ni dibuat di mana-mana sahaja di Tanah melayu nie. aku buat dua-dua tempat..
pastu buat aqiqah sekali..

cukq jambui tu buang abeh, dan skrg rambut dah jadi macam Noh Hujan yang masa mula-mula dulu. hehehehehehehe.. baru best