Monday, May 9, 2011

nasi ayam kedah


salam....cuti hari pekerja aritu kami balik kg mentua ku di kedah....nk dijadikan cerita masa ondway balik ke k.l, jem yg sgt hazab...bygkan la bertolak dr kedah kul 3 ptg smpai umah kul 12 mlm...sakit sume montot aku...serik sungguh...dh la ngan auni muntah ngan selambak lambaknye ms dlm kete, ni kes dia overfeed la ni...pastu dia nk kereta jalan lajuuuuu br dia sng nk tido...kalau x asyik 'ngempeng' je...tu yg muntah tu...nasib si abang ok...kesian jugak la kt dia...lama sgt dok dlm kete...bape kali dia jaga tido jaga ntah...hahaha...rasakan nk balik kedah sgt...hihihi...sbnrnye nk tunjuk nasi ayam ni...

ni la rupenye nasi ayam kt kedah tu...nasi di masak skali dgn ayam tu...pastu kene ada sambal air asam tu untuk cicah ngan ayam dgn acar timun.....makanan wajib kalau anak menantu yg jauh ni balik...maklumlah kami je yg dok jauh...anak2 yg lain sume dkt2 depan mata je...so masa balik aritu ayah mentua ku la yg buat nasik ayam ni, ...sedap di makan ms tgh panas2   
zayyan ngan kazen2 nye...mmg stok baju kene bwk lebih, comot memanjang

zayyan ngan kazen dia jugak, depa ni sebaya...sorang lahir bln 1, sorang bln 8, tp zayyan sgt halus!

auni dlm kereta ondway blik k.l...masa ni belum muntah lg...




    

6 comments:

MommyAqil said...

Wahh sedapnya Nasi Ayam Kedah..Tak pernah jumpa lagi time balik kedah..hihihi...Kesian Aunie muntah..Tula kalo bwk ank jln jauh mmg risau sikit..kita pon tak tahan nak dok lama kt dlm keta apatah lagi baby...kesian...

musang hitam said...

zayyan kecik sebab ikut mak dia.. hehehehehehe

syoknya balek kedah, ok la tu, bukan selalu balek sana, zaidi pon dapat melepaskan rindu kepada keluarganya di sana..

hehehehe

sedap nasik tu...

pokok demokrasi said...

naya ooooooo kalau lalu highway sekarang nie, lalu jalan lama pon sama jugak... jam akan berlaku di mana-mana sahaja. kereta semakin bertambah, minyak punya harga naik lagi, gaji saja belom naik...

SSulieana said...

aida - sedap nasi tu...mmg dugaan la balik kedah aritu...


musang hitam - ye anak2 ku sume ikut baka mak dia...halus2 hehe...mmg ade org tu x tahan menanggung rindu kt kg dia, tu yg gigih nk balik juge...hehehe

Musang Siguntang said...

halusssss....

macam iklan nescafe harith iskandar la plak. hahahahaha..

kawan sulieana said...

aku pekena nasi arab minggu lepaih... jom pekena nasi arab UNITEN...