Thursday, November 3, 2011

AUNI a.k.a DEDEK

panggilan manja la konon untuk auni, biase kalau anak kedua otomatik kite panggil adik kan...ye memang aku pun sama.tapi kadang2 aku panggil dedek, mcm mana boleh terpanggil dedek pun aku x tau...sampaikan si abang pun dah terikut panggil dedek...hehehe syomel je abang panggil adik dia dedek...tapi lagi elok kalau kite panggil nama yang memang kite dah bagi kan...masa lahir punye la pening cari nama anak, tapi x panggil pun dengan nama tu...rugi je kan dh la ada makna elok2, tapi aku panggil jugak nama dia...kat taska biasa la auni jadi oni, zayyan jadi zayyen...watevar la!




suka berdiri dah sekarang budak ni,tapi berpaut la, siap lepas tgn sebelah lagi...budak ni nampak gayanye lasak dari abg dia, x padan dengan halus dia tu...

bila suruh posing kemain susah, yang ni kemain lagi menayang gigi tu ye...ish buruk la kamuuu...hihi...skrg mulut dh makin becok, cakap x pelat sgt...tp bila ade org lain mulut terus kunci rapat...x dengar suara langsung...seorang abang yang penyayang, x pernah buat adik pun, cuma kedekut brg ngan adik je...sebelum g school orang pertama dia salam n peluk adalah adik dia, malam td dia usap kepala adik dia sbb adik dia nangis...good boy abang zayyan...semoga kekal sampai bila2 ye...

4 comments:

Qaseh said...

bila ada nama panggil mmg sedap dipanggil tp saudara2 nnt xtau nama sebenar dia

hehehehee said...

itu gelak jahat tu... ada makna tu...

hehehehee said...

ya, panggillah dengan nama betul dia. Lagi cun dan menawan. bak kata pepatah: kenal nama, kenal orangnya, kenal suara, kenal parasnya...

selamat hari raya aidil adha.

AMieN~7 said...

Keh keh keh....

teringat plak aku kalo ada laporan dari indon kat TV3. ada la sorang mamat reporter ni nama dia dedek budiardjo. Sesuai gak kalo ko kasi nama anak ko camtu sulie... kah kah kah...