Tuesday, November 29, 2011

semoga mama n abah terus tabah melayan kamu

cuti 3 hari kami takde kemana-mana pun, duduk di rumah je.cuma sabtu ke alamanda dan isnin ke JJ equin cari barang sikit. Ntah kenapa sejak akhir2 ni zayyan sangat panjang akalnye...duduk diam kalau dia tidor je, alah memang la budak2 kan, tapi nak cerite jugak la pasal dia...sangat-sangat sabar, kena marah pun buat selamba je, apa dia nk buat dia buat, bila ditegah buat selamba je...sekarang ni suka sgt bukak butang baju dia, nk pakai balik x pandai, letih la mama nak boh kancing tu, bila marah dia, mula la nak pujuk kita, sambil cakap mama or abah dengan suara yang sangaaaaatttttttt lembuuuttttt! hadoi cair terus!...bila kite nak cubit dia tp tak kene, boleh sambil dia lari dia cakap 'yeay yeay tak tene'...mana dia belajar ntah!sabo je la...bila adik tido, dia pangil2 adik dia...saja nak buat mama marah la tu...sekarang asyik main bukak tutup pintu je, malam2 kalau nak tidokan adik aku kene kunci pintu dr dalam, kalau tak dia asyik kuar masuk pastu dengan adik sekali tak tidor asyik nak main je dgn abang!macam2 lagilah perangai dia...lawak ade geram pun ade ngan dia...apa2 pun mama tetap sayang zayyan!

2 comments:

MommyAqil said...

hihihi...BUdak2 kan Sue..mmg cm tu..Panjang Akal tp tkpe,InsyaALLAH bijak juge...Aqil pon sama je dgn Zayyan..tp skrg dia dh slow skit aktif nya cume suka 'buat' org..tu yg tak tahan tu..tgn cepat betul..kengkadang pon geramm...hihihi..

ayam hutan masok kampong said...

ya, zayyan dah memasuki period mengacau dan memanjat serta berlari-lari...

aku dah kena dah... so, buat la lawak kat ofis, kalau tak leteh akan sambong kat rumah hahahahahaahhaa