Thursday, December 8, 2011

@ Melaka 4/12/2011

Ahad lepas kami sefamili pergi ke Melaka, cadangnye ingin bercuti2 tapi taaaakkkkk pun...plan x jadi...malam ahad famili dari kedah datang termasuk mak mertua ikut sekali. 

Diorang singgah tido semalam sebab esoknye nak pergi melaka. 
Diorang nak stay kat Melaka 2 hari. Dekat Melaka tido rumah Pakcik yang orang rumahnye mmg org Melaka...So hari ahad kitorang bertolak ke melaka terus ke rumah Pakcik.Diorang mungkin start nak jalan2 hari Isnin tu, so tak dapat la family aku join...aku tak leh nak cuti coz ade workshop 3 hari kat ofis, zaidi plak cuti dh abessss....so lepak2 je la rumah pakcik pastu petang tu sempat g pengkalan balak tengok laut!...

Tapi nak dijadikan cerita, lepas makan2 tengahari tu aku mengalami mabuk2 yang sangat dasyattt...hahaha...sebab tersalah makan punye pasal...aku muntah2 sampai la ke tengah malam...esoknye terpaksa E.L sbb memang flat tahap gaban!!! huhuhu sungguh tragis!!!







zayyan mcm dok dalam penjara

abang dan adik yang sangat happy


inilah rumah pakcik....sangat comel kan...tapi rumah sangat luas sebenarnye...

me with hamzi, sebaya zayyan dia ni
adik yang sangat suka berdiri kat pagar ni..ish gedik la dek!
macam2 auni




sebelum kitorang balik, sempat g laut...zayyan pun sempat mandi, memula takut, lama2 seronok main arir



****tak puas rasa nak pergi lagi melaka

3 comments:

mesin rumput lama said...

banyaknya photo dia..

patutlah cuti kechemasan hari senin tu.rupa-rupanya berjalan-jalan ke negeri kancil dan hang li po...

ya.... melaka ni memang menarik kalau nak melawat, sehari tak best,

sebab aku pernah naik motor dari shah alam ke umbai pada tahun 2002. sebanyak 8 bijik motor dari seksyen 11 ke umbai, untuk makan durian rumah member org melaka...

rumah dia rumah kampong tradisional yang macam rumah melaka tu la... lamannya berseh dan segar mata memandang.

pengkalan balak atau pantai kundur adalah tempat org makan ikan bakaq dan lain-lain termasuk berdating... melihat matahari terbenam. hehehehehe... bukan la aku, tapi org lain.

@e_da said...

bestnya.. rumah melaka cantik kan... ingat nak bercuti ke melaka gak la..

Seri Nuang Shah Alam said...

hehehehehe

tahun 2008 masa krismas aku dah pi lagi sekali ke melaka naik keta la plak, masa tu anak aku kecik lagi, tak buleh jalan pon, kena dukung ja... hehehe

sampai kat melaka jam 9.00 pagi, baru lepas ujan, kedai pon tak bukak lagi, parking keta kat tepi bangunan merah tu la.. atas bukit sikit, pastu jalan kaki pusing semua bangunan merah kat ayer pancut tu, ada jam besor tempat beca lepak...

pastu aku pi Duyung, tempat perigi hang tuah, kat situ ada masjid lama, ada kubur lama kat keliling dia... Perigi Hang Tuah ada kat area tu, ayer dia maseh ada dan wujud dan sejok.