Tuesday, January 17, 2012

berusaha untuk kembali seperti biasa

Ingatkan malas dah nak menulis, tapi hati meronta2 untuk update blog...rasanye aku dah ade kekuatan kot...sebelum ni semangat ku sudah hilang...tapi semangat dah bangkit sedikit demi sedikit...chewwwahhh! Tapi apa yang berlaku tak semua boleh dikongsikan, maafkan saya ye kawan2...luaran nampak saya ok dan tenang seperti biasa, tapi sebenarnya hati saya macam dah pecah dan hancur luluh, dugaan yang Allah bagi sangat lah besar...Alhamdulillah aku mampu menghadapinya, benda yang sememangnya paling aku takut berlaku akhirnya berlaku juga pada ku...cukuplah sekali dugaan maha hebat ini berlaku, tak sanggup kalau ianya berulang kembali, hanya Allah tempat ku mengadu...dan hanya doa yang mampu ku pinta agar semuanya kembali normal...sesungguhnya doa adalah senjata bagi orang2 mukmin...InsyaAllah apa yang berlaku semua ada hikmahnya...Kekuatan ku untuk terus bernafas di muka bumi ini semestinya SUAMI dan ANAK2 ku...ok lah dah latu...aku nak lupakan kisah hitam ku di awal 2012 ni...mulakan entry2 yang ceria la balik kan, tak mau sedih2 nanti nampak tua...hahahaha...tapi sebelum tu nak jugak letak gambar si busuk cantik saya la kan...

auni macam nak g school la pakai baju ni...hihi cepat la beso dik!



3 gambar diatas berlaku pagi2 sebelum pergi kerja, abang dan adik dah siap dimandikan...abang minum tutu dulu ye...

6 comments:

anie said...

xmo sedih da ok..tular lama da xupdate kan..rindu nak tengok gambar auni n zayyan...

MommyAqil said...

jgn sedih2 tau Ssu..Lupakan yang lama mulakan yang baru..semoga kehidupan ssu selepas ni akan menjadi labih baik..InsyaALLAH..

Karl, Sam and MIji said...

ya, inilah suliana yang sebenar-benarnya, yang tak sedih malahan kuat dengan cabaran dan mampu gelak kuat-kuat lagi...

hahahaahhaaa...

Pentingnya Ujian Dalam Kehidupan Manusia

sila klik kat sini:

http://syofyanhadi.blogspot.com/2008/06/pentingnya-ujian-dalam-kehidupan.html

Dalam surat al-Ankabut [29]:2, Allah swt juga berfirman
أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا ءَامَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ
Artinya: "Apakah manusia mengira akan dibiarkan saja mengatakan kami telah beriman, sementara mereka belum mendapatkan ujian?.”

SSulieana said...

anie : berusaha untuk merajinkan diri

Mommy aqil : Tq aida...InsayaAllah

Karl : tq 4 ur info...

Amiizaa2001 said...

salams sue, kmieja doakan semoga sue kuat dan tabah menghadapi rintangan. tomeinyaaaa 2beradik tu:)

loque said...

amiliza, suliana ni ada member kat sekeliling dia yang menyaport dia... siket lagi ok la tu...

bagi makan KFC sikit, elok la tu...