Tuesday, March 6, 2012

aktiviti zayyan di taska

Alhamdulillah di usia zayyan 2 tahun 6 bulan, dah macam2 perkembangan dia...pandai nyanyi, pandai mengira...now dah pandai mengira sampai 20 ...baca doa makan sampai abis dia baca...tp ikut mood dia jugak...hari tu masa lepas balik dr taska kat dalam beg ade cikgu dia masukkan kerja sekolah dia...hehehe aktiviti colouring atau dengan lebih tepat conteng menyonteng...ok gak bawak balik rumah at least kita tau apa aktiviti budak2 ni...ermmm tahun depan kat taska tu sapa yg dh umur 4 tahun dh kene masuk tadika...ermmm boleh ke dia...abah kata teruskan je tadika tempat yg sama tak payah susah2 nak cari tadika lain...tengok je lah mcm mana tahun depan ye...jom tengok hasil kerja zayyan...




yang ni cikgu dia bagi half kertas A4 yg kosong...hasilnya hampir penuh jugak la dia conteng...

aku tak pasti cikgu lukis gambo apa...ok gak la nampak dia lebih tertumpu conteng kat lukisan tu...

ermmmm boleh la....lama2 nnti pandailah...


kat rumah ayat yang selalu diulang2 oleh zayyan...."mohamad zayyan, saya cekgu" mesti kat sekolah bila cikgu panggil nama, dia pon sebut 'saya cikgu'...hahaha comel...ye zayyan sebut nama dia penuh dan x pelat...

4 comments:

the legend said...

aku buleh tafsirkan bahwa budak ini cenderung kepada aktiviti seninya, memandangkan perkembangan otak bahagian seni sedang meningkat usianya.

maka dengan itu, sediakan drawing pada yang banyak di samping kaler-kaler atau pencil atau pen untuk beliau curahkan idea.. Itu semua seni tu.

hasil lukisan yang dia buat tu buleh diframekan sebagai tatapan beliau apabila meningkat dewasa dalam 20 tahun akan datang.

macham aku la, hasil lukisan batik semasa di tingkatan 4 pada tahun 1993, aku telah framekan menggunakan mounting board kaler hitam, dan lekatkan kain batik tadi, serta balutkan dengan plastik sebagai lapisan luaran. Dah siap, aku lekat kat pintu masuk studio aku kat kampong nun di sana.. hehehehehee

@e_da said...

kenangan dia bila besar nanti ... ok la tu kat kertas.. mika bantai kat dinding walupun ada kertas.. huwaaaaaa

the legend said...

hahahahahaha, moralnya, jangan lah gatai nak pasang kertas dinding kalau ada anak kecik. hehehehehehe, memadai dinding yang ada lapisan cat sahaja. heheheheehehehehehe

the legend said...

Mungkin jugak letakkan satu white board untuk dia curahkan idea dari kepala dia, itu salah satu kaedah yang berkesan