Tuesday, October 30, 2012

Jangan Jangan Jangan

Salam...

Pesanan untuk hari ini....jangan suka nak menghentam orang lain untuk ko tunjuk bagus depan org lain, jangan nak buat perangai ko baik depan2, tapi belakang ko tikam org lain...jangan ko buat sesuatu tu tanpa pikir perasaan orang lain...jangan nanti orang dah benci ko, baru ko nak mintak simpati orang konon ko yang teraniaya...walhal ko yang perangai tak berapa nak elok...lagipun kita tahu perangai diri kita sendiri macam mana kan...so marilah muhasabah diri

ok, ok, jangan plak ada yang sentap...sebenarnya ini semua ingatan untuk diri aku sendiri....aku bukan org yg suka hentam org...kita semua tidak ada yang sempurna...

***itu saja laporan untuk hari ini :)

3 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

ok :)

wawa zainal said...

betui jugak tu kak sulie.

baik kita jangan tunjukkan keeksyenan tu, sebab semua tu hanya pinjaman dari Tuhan ja. Kita hanya meminjam kurniaan tu.

Kalau kita dah tak larat nanti, tak tahulah apa yang akan terjadi kelak.

muis said...

rileks sulie,

tu semua adat dunia yang perlu kita hapuskan.