Thursday, April 11, 2013

Ini budak kan...

Budak suka buat perangai sekarang ni...suka mengamuk, kalau mengamuk susah no nak pujuk nye plak...suka nak berdukung...'ma kong,ma kong'hadoi lenguh tgn mama ko dik...kalau nak buat susu dia ke sebelah tangan dukung dia...bukak bekas susu dia, dia yg nk kena tutup balik, dah siap bancuh susu dia pon, dia yg nk tutup penutup tu...semua benda lah dia nk tutup...termasuk pintu peti ais, pintu bilik air ke...satu lagi tutup suis, kalau nampak kita tutup suis lampu ke kipas ke, mesti dia nk mintak dukung nak tutup /bukak suis...loteh mak ko dik...kalau tak penuhi hasrat hati dia...siap la dia ngamuk guling2...poning2...style dia kalau dah mengamuk tu kena tunggu lamaaa dan biar dia nangis sampai letih baru boleh dipujuk...setakat nangis baru dua tiga minit ko nak pujuk mmg x jalan la ini budak...hahaha...itulah peel nye budak ini...tapi buat lah perangai mcm mana pon dik...mama totap lah sayang adik ketat2...hihi

4 comments:

~MommyAida~ said...

alahai comelnya budak kecik ni....geram..sbb dia sangat ayu n coml lote je..mintak2 rambut Medina akn panjang cepat cam rambut Auni ni jugak..hihihi

SSulieana said...

mommy aida-selalu letak minyak johnson kt kepala dia walaupun rambut tak tumbuh banyak lagi...

amy suhaiza said...

Budak suka buat perangai sekarang ni...suka mengamuk, kalau mengamuk susah no nak pujuk nye plak...suka nak berdukung...'ma kong,ma kong'hadoi lenguh tgn mama ko dik...kalau nak buat susu dia ke sebelah tangan dukung dia...bukak bekas susu dia, dia yg nk kena tutup balik, dah siap bancuh susu dia pon, dia yg nk tutup penutup tu...semua benda lah dia nk tutup...termasuk pintu peti ais, pintu bilik air ke...satu lagi tutup suis, kalau nampak kita tutup suis lampu ke kipas ke, mesti dia nk mintak dukung nak tutup /bukak suis...loteh mak ko dik...kalau tak penuhi hasrat hati dia...siap la dia ngamuk guling2...poning2...style dia kalau dah mengamuk tu kena tunggu lamaaa dan biar dia nangis sampai letih baru boleh dipujuk...setakat nangis baru dua tiga minit ko nak pujuk mmg x jalan la ini budak...hahaha...itulah peel nye budak ini...tapi buat lah perangai mcm mana pon dik...mama totap lah sayang adik ketat2...hihi..

--mama auni pun camni la masa kecik-kecik dulu..pening sikit ja.

eMMe said...

haaa.. kak auni.. nnt adik Airis n Eryna cam ni kot kalo da besar baya akak Auni, hehehe..

Auni makin comel la aunty eMMe tengok.. SSulie.. dok Putrajaya Presint brapa?