Monday, July 15, 2013

Berbuka Puasa - Day 4 & 5

wah2 rajin le pulok update cerita makan2 ni kan, alah aku ni memula rajin la, kang dah ujung2 ntah2 senyap je...sebab dah malas nak masak kan....haha...

sebelum tu hari ni Bersamaan 6 Ramadhan genaplah 4 tahun zayyan di lahirkan...jenuh mama ganti puasa zayyan, tapi alhamdulillah berjaya juga ganti...

Minggu ni aku buka puasa kat kampung halaman di Perak, kebetulan kakak kat Ipoh balik jugak so meriah la sikit...tapi frust masa smpai kampung eletrik takde kat rumah sampai dekat pukul 7 baru ada...mak ngan kakak plan nk masak macam2 jadi terbantut, ye la macam mana nak guna blender, nak mesen kelapa, nak masak nasik bagai. Sudahnya masak nasik atas dapur je la...

Nak masak gulai udang tak jadi, jadi udang goreng je, mak nak buat cucur badak jadi nya keledek goreng je...huhu...berbuka lauk simple2 je la kami, tapi alhamdulillah syukur dapat berbuka puasa jugak ye dak..



zayyan ngan cousin dia...manja la dia ngan kakak2 dia ni, mandi pun kakak mandikan, adik pun sama, mama yang malas ni boleh senang lenang kat kampung, klau boleh klau berak pun biar kakak tu yg cuci haha...ye la sebab masa diorang kecik aku la jaga depa, bila lagi kan...turn korang pulak mandikan anak2 aku hahaha...tapi mmg diorng yg volunteer mandikan ye...x kejam...







dh ready...masa ni eletrik dah ada..nasib baik klau x candle light dinner la bukak puasa...



mcm2 air ada...walaupun masa balik kampung sepanjang masa hujan, ais tetap x boleh tinggal kan...




lauk simple, ikan goreng, pecal, udang goreng, tempe goreng, sayur bayam, sambal belacan, ayam percik(beli)...




bukti sebelum tu xde elektrik, lilin pun terpasang lagi...





 Day 5

Bekal dari kampung, kuih macam lepat pisang...mak buat sedap...





yang ni jiran bagi tapi tak mkn lagi...ada dlm peti ais lagi....amboi siap ada daun lg...terima kasih




lauk ayam masak kicap, mak bekalkan jugak...aku kalau balik kampung mmg dah biasa mak akan masakkan apa2 untuk bwk balik, sayang mak...


semalam aku x larat gila...sakit perut so tambahan telur dadar tu pun en.husband yg goreng...


Hari ni tak tau la menu apa plak...Selamat berbuka puasa ye semua...


3 comments:

amy suhaiza said...

syoknnya banyak makanan... ramainya ahli keluraga yang datang bertandang...

SSulieana said...

ini baru 3 family...ada 8 family lg yg x join heehe

~MommyAida~ said...

meriah nampak..semuanya sedap..pecal tu..haih..terlur..hihih..Aloolo Zayyan...manjanya dia dengan kakak tu semua..mesti jadi rebutan tu..hihih