Friday, July 12, 2013

Menu Buka Puasa - Day 2

Assalamualaikum sahabat2 ku semua...first of all, selamat berpuasa ye kepada semua sahabat2 alam maya ku...amboit dah 3 hari puasa baru nk wish...haha...Alhamdulillah syukur pada Allah tahun ni kita masih lagi di ketemukan dengan bulan Ramadhan yang mulia ni...

tahun ni zayyan belum start puasa lagi, mungkin nak ajar dia puasa tahun depan, bila tanya dia puasa tu apa, dia jawab tak boleh makan, bagus tapi pagi2 dah bawak bekal roti..hehe...kali ni masa berbuka keadaan agak tenang...sebab apa tenang, sebab anak2 dah besar dah tak berapa nak kacau bila mak pak depa makan...syyokkk wei...

lagi satu puasa kali ni aku nak masak je, masak simple2 je kan...kalau tahun sudah tiap2 hari ok aku beli kat param, tahun insaf sikit...so far 2 hari ni memang aku masak je la...

Keluar dari ofis pukul 4.30, sampai rumah dalam pukul 5.00, terus pergi dapur kuarkan apa yang patut dari peti ais, laju2 masak...ngam2 pukul 6.00 settle semua...masak sebelum ambik anak2 balik, kalau tak aku sambil masak sambil dukung si auni tu...apa pon tak boleyyy...lepas siap masak pergi jugak la param sbb nak beli mee goreng kat zayyan dan beli kuih lopes...tu je cukup...hari ni nak beli kuih lopes semalam...sedap sangaattt!

ok ni lauk semalam aku masak...sempoi2 je janji perut konyang!!!





Udang masak sambal




sayur bendi goreng+telur





dapur ku yang berasap  pada bulan ramadhan...hehe



masak nasik style orang dolu2...masak atas dapur...huh mak aku pun dah x masak nasik atas ni tau...bukan apa rice cooker kt umah beso sgt...senang masak mcm ni je....




****sekian laporan utk harini....Insha Allah esok dapat puasa dengan mak kat kampung, dah janji dekat kakak kat ipoh nak balik kampung bukak puasa sama2....


4 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

sedap nyer!

~MommyAida~ said...

Bestnyaa balik kampung..bestnya dpt masak sendiri kat rumah..aida tak pernah masak lagi..makan kat rumah FIL je..sebab senang,tak pyh letih2 lepas harung jem..tetiba je MIL dah siap masak dah..hihihi..tak senonoh pny menantu..ikiki..tapi esok wekend nak masak gak la..

eMMe said...

selagi boleh masak, kite masak la sulie.. lagi sedap.. n lagi puas hati.. takde la kene bebel la tak sedap la...
sebab kalo beli kat PARAM lom tentu sedap rasanya...

amy suhaiza said...

wah syoknya bila tengok dapor berasap, seolah-olah dapor tu hidup kembali... hehehe

syoknya balik kampung bukak posa dengan ahli keluarga tercinta.

hebatlah kak sulie ni.