Monday, October 27, 2014

Jeruk Mangga Asam Boi Yang Sangat Sempoi

Assalam...
Ok benda viral haruslah kena up kan...hehehe...Jeruk Mangga asam boi katanya...pertama kali nampak kat FB lah...pergh kecuq ayaq liuq habaq hang...hehehe...maka aku pun telah terpengaruh dengan pergi membeli buah mangga...gigih kot

resepi super duper kacang jer...tapi ada pulang yang ambik kesempatan pergi jual benda ni sampai RM22...dekat gambar dalam balang penuh...sekali dapat separuh balang jerrr...aduhai buat sendiri je lah...

*
*
*
*
*











Inilah Hasilnya...4 biji buah mangga...tapi terbeli dengan buah yang dah nak masak...tak sedap...yang rangup2 sedap...asam boi macam tersalah beli...klau jenis yang byk macam serdak tu lagi sedap kot...cili pun xde cili merah tu yg x meriah tu...senang cerita beli je serbuk asam boi tu curah dlm tu...lagi terasa kot...hahaha jangan derhaka kepada resepi sedia ada ye...kesimpulannya makan sejuk2 yang sedap nye pun...

Bahan2
- Buah mangga Muda
- Asam boi
-Gula
- Cili Padi
- Garam

Kasik gaul rata boh dalam peti sejuk...ngap makan


- END WITH LOVE-

9 comments:

~Aida@MommyAqilMedina~ said...

Aduyaii.sedapnyaa..hihih..rajin Sulie buat..tapi aida dah rasa member ofis beli, tak sedap sangat sebab cam lembik n tak rangup..lps tu pedas..terus sakit perut..hihi..

SSulieana said...

@Aida

kalau rangup sedap, tak rangup tak sedap...senang tabur je serbuk asam boi tu...ahaha

Sajirah Azlan said...

salam singgah..
wahh..nampaknya jadi viral sungguh jeruk mangga asam boi ni..saya tak try pun lg..tengok je orang dok pakat buat..hihi

eMMe said...

Sue, mmg kecuq ayaq liuq,hahaha... Sue, esok lunch same nak? Me exam kat Menara Sri Wilayah, pape nnt emel Me emme81@gmail.com, heee~ bwk skali jeruk mangga asamboi, heee~

SSulieana said...

emme...jom2...tp jeruk dh licin....hahaha

AMIIZAA said...

su kecur akak tgk:)

lovelywa said...

lagik senang siram je ngn serbuk asam tu kan, cuma letak cili jek..abis cite..huhu..rasa sama gak kan..

the legend said...

wah, tokey asam jeruk nie, macham jeruk pak ali...

jeruk kak suliea

Norliza Osman said...

saya baru je buat resepi ni.ni semua kerana viral di fb la sampai ai pun terjebak.kih3x