Thursday, December 3, 2015

Finally i Resign

Assalamualaikum

Sudah Tiba masanya untuk aku mengumumkan bahawasanya saya akan meletakkan jawatan. Ecewahhh...ye bukan main2 tetapi benar2 dan pasti. 3 bulan lalu resignation letter telah pun ku hantar. Nampaknya bulan ni bulan terakhir aku berkhidmat di Ofis ini dimana tempatku mencari rezeki selama 9 tahun. Wah pekerja yang setia sgt nih. 

Perasaan sgt bercampur baur. Pegawai HR sy sgt tidak bersetuju dgn keputusan aku ini. Sampai sekarang...ehehehe. Tipulah kalau aku cakap tak sedih nk meninggalkan bidang kerja ku ini. 3 tahun aku menuntut ilmu di UiTM dan 9 tahun aku bekerja dalam bidang yg mmg aku belajar. 

Sebab nak Berhenti? Serius aku dah tawar hati dengan environment kerja aku sekarang. Tapi sebenarnya memang niat aku nk jadi 'Permaisuri Rumah' dah lama. Cuma kekangan kewangan yg belum lagi mengizinkan. Alhamdulillah aku berhenti ni bukan aku tak bekerja langsung. Cuma bekerja dari rumah je (Online Business). Pernah dulu aku cakap pd diri sendiri kalau income aku melebihi gaji aku bekerja sekarang aku nak berhenti...Alhamdulillah tercapai walaupun bukan byk sgt. Tak nak tamak dalam mencari rezeki. Mana tahu lepas ni rezeki aku lebih berkat kan. Buat je satu kerja. Banyak ke sikit rezeki tu tak kisah janji berkat.

Lagi satu sebab, tahun depan zayyan dah masuk darjah satu, so lebih mudah untuk aku uruskan sendiri hal anak2. Abah pun tak yakin nak lepas anak bujang dia naik Bas sekolah. So dah jimat jugak la tak perlu nk byr yuran transit or bas sekolah. Auni pun tadika smpai tengahari je. tak perlu bayar lebih untuk yuran transit dia. Nak resign ni pun kami suami isteri dah bincang elok2. Abah setuju sebab aku ada income walaupun dh resign. InshaAllah lepas ni boleh fokus dekat my Online Business je. InshaAllah klau ada masa aku cerita pasal online business ni. bukan mlm ok. siapa2 pun boleh buat yg penting rajin, minat dan usaha. bonus juga utk siapa yang mmg pandai berblogging. santai2 je pun boleh buat.

ok sorry kalau terlebih bebel entry ye. Doakan aku ye. Percaya pada rezeki Allah. Yang Penting niat kita juga. Apa2 keputusan yg kita buat jangan lupa solat istikharah ye.

ok bye!

1 comment:

the legend said...

kak sulie nak berenti kerja ya? Itulah satu berita yang sedang bermain di fikiran kawan-kawan sekeliling dia. Tapi, Allah tu maha Kaya dan Adil, adalah rejeki untuk kak sulie tu nanti dan sekarang pun dia sudah berkecimpung dunia muamalat. 9/10 rejeki dari muamalat.

Anak-anak ni memang perlu perhatian dan pengawasan. Aku pon kalau dapat kerja dekat, aku pi ja. Tak lart rasanya nak berulang ni... leteh oooo...