Wednesday, June 1, 2011

wahai pengasuh silalah jaga anakku baik-baik

salam....lama tak cerita pasal zayyan...budak  yang semakin comot tu...makin besar makin melasak...nak cerita kes yang dia jatuh masa kat taska...memula jatuh kat dahi habis benjol ngan lebam...pengasuh kata jatuh masa main jongkang jongkit...ok fine...sekali dalam minggu depannye dia jatuh lagi...katanye main lari2 ngan kawan...kali ni agak teruk gak...luka dia kena tempat yg benjol sebelum tu...nasib baik tak berdarah tp teruk gak la...kesian anak aku...haish mcm mana la korang2 ni jaga budak2...yang aku perati pengasuh ada la dlm 2, 3 orang skali...menyembang lebih la tu...kitorang malas la nk kecoh2 kang lain plak jadinye...tp lepas ni kalau jd pape lg kt zayyan mmg siap la korang...huhuhu

yang ni masa hari first...aku tengok pun ngeri




lama2 dh jadi kering...
inilah gambar budak comot!

14 comments:

anie said...

adus..siannye..berparut la nanti tue..
pengasuh tue kalau da ramai2 duk menyembang jela tue..

SSulieana said...

mmg pun...dok menyembang sambil makan2...

Seri Nuang Shah Alam said...

Naya nie...

tak buleh jadi, mesti dia jatuh kuat nie dan berlaga dengan objek keras seperti dinding atau lantai.

anak aku pon pernah jatuh jugak masa kat rumah pengasuh 1, ni memang betui dia jatuh terjun pagaq.. anak aku kan lasak, semua dia nak panjat.

rumah org tu ada pagaq kayu, so, anak aku pon panjat, pengasuh tu tak dan nak sambut dah, jatuh atas lantai, menangis sambil keluaq ayer mata.. dahi benjoi sikit. lagipon pengasuh ni sorang ja, dan jaga anak dia lagi... tak menang tangan....

tapi itu semua pengalaman untuk anak aku, itulah aktiviti untuk seorang budak yang lasak... yang penting kita tau macam mana nak ubatkan budak tu.

tapi kalau macam kes sulie nie, pengasuh sampai tiga org tu, memang saja depa lepak la.

Seri Nuang Shah Alam said...

bagus jugak kalau pengasuh sorang ja, dia akan pastikan budak-budak yang dijaga akan diawasi setiap masa. walaupon tgh masak ke, semayang ke, mandi ke... ini chabaran pengasuh sdn bhd.

SSulieana said...

mmg kuat la jatuh tu...ntah mcm mana main...lgpun tempat main depa tu simen semata...so kalau jatuh agak bahaya la bg budak2...

♥Mrs.Eady♥ said...

ya allah teruk nyer luka dia!!kesian nyer msti sakit sgt time jatuh tu....

Seri Nuang Shah Alam said...

mesti sakit punya..

kita org tua kalau jatuh basikal pon berdarah kepala lutut. inikan budak kecik.

jangan main-main oooo, dulu aku jatuh motor tahun 1995, merah darah mengalir di tangan dan kaki.. jangan main-main dengan kejatuhan ke bumi nie.

nifalnin... said...

ni mesti jatuh terseret tu.. tu yg melampau luke nye.. pedihnye klu ms mula2 kena tu kan.. kite yg tua ni pun rase sakit inikan pulak budak besar zayyan ni... x per yayan... cepat sembuh tau...

musafir said...

aku dulu jatuh motor tengah hari bulan april 1995, masa tu nak potong lori indah water, tapi tersangkut kat divider tepi jalan... terus terpeleot... potong ikut kiri, itulah padahnya... masa tu kan darah tengah muda dan lesen tengah L lagi.

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

aduh, siannya tgk luka dia.
kena ambil perhatian lebih ni, kalau jadi lagi, tak boleh buat diam.

sapu minyak but2 HPA, insya Allah cepat kering.cubalah...

Nasik lemak pijak said...

perghhh teruk luka tu. sian kat budak zayyan ni.

ni la isu yg selalu jadik kalo anak dijaga dek pengasuh. kalo kena yg baik dan bertanggungjawab takpe, tapi kalo dpt yg melepaskan batuk ditangga je memang naya kat budak2 tu. tu yg kita takot tu.

tapi nak wat camne, mak bapak yg bekerja camni la dilemanya. nak jaga sendiri ada komitmen ngan keje, nak serahkan bulat2 kat org lain utk jaga takot jadik benda2 tak elok. bykkan bersabar dan berdoa je la moga semuanya selamat selalu.

mat nandre, apa kena mengena cerita budak ni jatoh ngan peristiwa hang jatoh mutor? tak related pon. kah kah kah. tp aku jatoh motor lg teruk dari hang, abis koyak rabak kaki tangan. sadis. huhu...

mak uda said...

ciannye zayyan..kak ngah,dulu kita pun jaga anak org gak tapi takde la sampai jadi camni kan..ni mst kes cuai ni..

M Nasir said...

Amien, saja ja nak cherita apa yang jadi kat aku dulu, semua org yang bawak motor akan jadi itu macam.
hang pon kadang-kadang akan masokkan cherita lain dalam cherita org...

ini sebagai cukup rasa dalam comments. baru meriah.. Orang yang sakit, kita kena hiburkan dia... tak la dia tension.

Amiizaa2001 said...

ya allahhhhhh kesiannya zayyan...melampaulah sampai macam tu sekali :(:( nak nangis akak tgk.....:(