Wednesday, August 3, 2011

cerita berpuasa di hari pertama bersama 2 org budak busuk!

heh! dh ari ke 3 puasa baru nk cerita yang hari pertama punya kan...hahaha...kisahnye hari pertama puasa tu aku E.L sebab nye taska tutup...ngok ngek punya taska, ari jumaat baru nk tampal notis kata isnin taska tutup!...haish geram...so terpaksa la aku jaga budak busuk 2 org tu...

ermmm puasa kali ni agak mencabar bagi aku sbb nye akukan kene breastfeed kan si kecik busuk bau 'badek' auni...ha memaaaaannngggg terasa sangat la kedahagaaannye bila dh masuk ke petang2 tu...adoila dugaan betul...sampaikan si zayyan minum susu dia pun aku boleh terliur...hahaha puyus kan...tapi alhamdulillah susu ckup untuk auni...pastu jerit2 kat zayyan lagi...nak layan dia ckp yg mcm burung tu lagi...kejap2 'mama ayopen anyak' ayopen tu aeroplane la...bayangkan la kat umah tu kapal terbang 5 minit sekali dia lalu...ha setiap kali tu la dia dok mama mama nak kata ayopen lalu...kalau kita tak menyahut selagi tu la dok panggil2...mana la tak kering tekak kan...

puasa kali ni tak masak beria pon...just masak nasik ngan masak sayur je...lauk je beli kat bazar...mcm mana nak masak, si kecik auni tu dh pandai, nk mama dia ada kat depan mata diaaaa je...kalau tak melalak  la budak tu...tinggal basuh b*rak zayyan kejap pun dia punya nangis bukan main lagi...hadoi la stress je...hihihi...emmm itu saje...selamat berpose semua...

5 comments:

anie said...

hehehe..sama la dengan kita..bby zahra pun sama la..dia nak kita duduk depan mata dia je..kalau bangun je terus menangis..klu masak kadang2 terpaksa dukung dia..tue pun kalau mood dia nak dul dlm stroller lega la sikit..

Shin Chan said...

Yaaa.. begitulah cerita puasa hari pertama puan som.

aku posa pertama tahun ni berbuka sambil mengejar-ngejar anak. maklom la posa tahun lepas dia takleh jln lagi, tahun ni sendiri mau ingat... hahaha

{{ Liza Othman }} said...

budak2 kalau die ckp ngan kita, selagi kita tak nyahut selagi tu dok ulang2.. hehe.. paham dah.. letih nak layan hehe..same la kita..=D

selamat berpuasa!! =D

merak kayangan said...

bagi la zaidi ja basoh berak zayyan dan auni tu hahahahahahaha.

baru lah suliea buleh masak dengan senang hati.

mr mama said...

sulie,

dah beli aeroplane ka kat zayyan?