Friday, February 24, 2012

balik dari kerja semalam kami makan char kuey teow

sebelum balik kerja semalam aku set dalam pala memang nak makan char kuey teow...selalunye bila en.zaidi ambik aku kat ofis mesti soalan dia dalam kereta 'nak makan apa ni'...kang bila aku cakap 'entah x tau' last2 mesti aku jugak yg kena cakap atau bg idea nak makan apa...asal nak makan je mesti aku je yg kene cakap nk mkn pe...kalau aku cakap 'suka hati lah nak makan pe' dengan harapan dia akan cakap nak makan apa...ermmm xde maknenya laki aku tu...aku jugak la yg nak kene pikir...lagi2 kalau aku cakap ' tak nak makan la' pergh lagi la hangin mamat tu...sebab nye kalau aku x tak makan lagi la dia x tau nak makan apa kan...nak tak nak mmg kena makan jugak dan memang aku je la yang kena bg keputusan...bukan setakat makanan, kedai mana pun aku jugak la yg kene decide...stresssss untuk diri sendiri....wah wah dah melalut dah ni, ...haha selingan cerita pasal peel couple kita sekali sekala tak salah kan...

 memang kalau aku nak makan ckt aku akan cari abang ni...bagi aku antara yang paling sedap aku jumpa kt area umah aku ni..ade satu ckt ni siap buat iklan bagai yang mengatakan ckt dia guna telor yang dibasuh! memula aku nampak iklan tu terus aku ngan zaidi gelak! pastu macam2 la kitorang borak pasal telor yang dibasuh tu...hai macam2 cara org nak melariskan perniagaan...tp kalau rasa kureng pon x boleh jugak...org mesti cari ckt yang belum tentu telur tu di basuh atau tak tp yg penting rasa dia sedap!

ckt yang sedap yang ntah x tau telur di basuh atau tak...janji sedap! hahaha

gambar lebih dekat...udang fresh!...yummmy...lapar terus

minum dulu sementara ckt sampai...


*****menangis baca cerita arwah adik faris yang telah pulang kepada penciptanya semalam...baru sempat baca cerita sepenuhnya dalam blog mazidulakmal.com...berat mata memandang berat lagi bahu memikul...semuanya hanya pinjaman untuk kita...so hargailah org2 yang kita sayang sementara mereka masih ada di depan mata kita...


Pesanan dari Shamrulismawi Abah BlackPearl, ayah kepada Allahyarham Faris Nur Daniel buat semua ibu bapa...

Buat kawan-kawan semua.... Antara perkara yang kita boleh jadikan pengajaran dari kisah Allahyarham Faris Nur Daniel...

1. Bila anak merengek bangun malam, janganlah marah dia. Jangan merungut kenapalah kena bangun malammmmm.. mengantuk.. etc... That might be the last night that he/she doe.........s that.
2. Bila anak mintak mainan atau sesuatu kalau mampu, kita cubalah berikan. That might be the last night that he/she ask for something.
3. Bila anak nak susu, berikan dgn penuh kasih sayang... That might be the last day that he/she drinks it. Sama ada susu ibu atau susu formula, dua dua sama je. Pemberian dari ibu/ayah kpd anak.
4. Bila anak buas dan nakal, sabarlah. That might be the last day that we can see him/her being active.
5. Bila suapkan anak makan, suaplah dgn penuh kasih sayang... That might be the last food that he/she eats.

Bottom line is......Hargailah masa anda bersama anak-anak...Kita tak tau bila kita atau dia yang akan "pergi" dulu.

6 comments:

nasik ulam said...

Inim merupakan satu khutbah yang memberi pengajaran kepada manusia sejagat.

amboi kutuk zaidi nampak.. jangan lah kutuk dia, dia mungkin nak pandangan hang tu, kalau dia menonong ja pilih ikut suka hati dia, nanti kita beranggapan org tak mau tanya pendapat kita.

Mungkin Zaidi nie nak bagi hang puas hati makan sesuatu, maka itulah yang dia suka buat.

hehehhehehe...

Ingatlah jugak Empayar Turki Uthmaniyah telah jatuh dan kalah pada tahun 1924, manakala Palestine telah dijajah bermula tahun 1948....

dato shake said...

bab makan-makan nie, kekadang org yang komplen pasai kedai depa, maka dengan chara mengiklankan bahwa telor yang depa guna tu adalah teloq ayam yang dibasoh, maka dengan chara ini dapat memastikan pelanggan yang datang akan rasa guarantee berseh dan selamat

SSulieana said...

tp ckt telor yg dibasuh tu tak sedap...adakah sebab telor yg x dibasuh menjadikan ckt tu jd sedap?wakakaka

salih yacob said...

bukan apa kak sulie, telor yang dibasoh tu dah bersih 2.0, kalau tak basoh lagi, mungken ada taik ayam melekat kat kulit telor tu, tu je kot, tapi bagi aku, semua tu perkara kecik... makan ja....heheheheheheehehe

mama maman said...

SUE... KATNE KEDAI TUH..?? AREA UMAH SUE KE..??

SSulieana said...

mama yana-tau tak yg ade jual VIP cendol tepi jalan tu...ha kat situ la...xpun dekat pasar asnaf hari selasa dia ada juga...